måndag 31 januari 2011

Ljus och värme!

Imorse då jag steg ut genom dörren måste jag stanna upp en stund. Det var första morgon på flera månader som man möttes av ljus. Helt galet hur en sådan grej kunde göra en på gott humör, våren är påväg. Och dagarn blir faktiskt längre hela tiden!! Härligt!

Men trots detta ljus håller ändå kylan i sej. En grej som jag verkligen saknar i vår lilla radhuslägenhet är: en "takka "(kakelugn). Tänk att kunna tända en liten brasa under kyliga kvällar och bara sittar och njuta av värmen, ljudet och ljuset! Varadagslyx!!
Har faktiskt kollat lite ibland på utbudet av olika kakelugnar. Finns ju massa fina, men har nog ändå kommit fram till en favorit. Och då pratar jag om modellen (inte tillverkare), fast båda bilderna nedanför är från Cronspisen!


Dessa runda, cylinder-formade kakelugnar tilltalar mej verkligen.


Och tänk....tänk om man skulle ha en i badrummet!! Kanske lite onödigt, men galet lyxigt att ligga i badet framför öppen eld.

Sen har ju även "Pönttöuuni" en liknande cylinderformad modell. Riktit tuff den med. Men på nåt vis känns en kakelugn med kaklad yta lite lyxigare och stiligare!

Nåh man får se när den dagen kommer, har säkert hunnit ändra åsikt 10 ggr tills dess!

Nu skall jag njuta vidare av ljuset, även eftermiddagarna känns ljusare nu! Me like!!!
Sköt om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar