onsdag 26 januari 2011

Amigurumis

Känner ni till dessa gulliga, virkade, japanska dockor? AMIGURUMIS!
Fick själv en bok i julklapp om just dessa "varelser" och har precis kommit igång med min första.
Det är inte så farligt svårt att göra dem, men lite koncentrerad måste man allt vara!

Igår gick jag för att handla ögon till min lilla "docka". Det skulle bli små, små svarta knappar. Så jag gick till lokala tyg affären och frågade precis efter riktigt små svarta knappar.
Hon log mot mej och frågade: virkar du sånadär japanska dockor?
Jag små skrattade tillbaka: jaa faktiskt!!
Tyvärr hade de inte just så små knappar som jag behövde, men tydligen var jag inte den första som frågade efter dessa!!:)

Nu skall jag ta en slutspurt, det är nämligen min sista arbetsdag denna vecka, väldigt skönt med lång-ledigt!
Så ikväll brummar vi iväg till Borgå!!!

Ha de bra!!

3 kommentarer:

  1. Roligt att si att du fått användning för boken! :) Sen kanske du kan lära mig åxå när du blivit rigit haka på de! ;) *Ramona

    SvaraRadera
  2. lånade här en dag från bibban en amigurumi bok och har i planerna att virka nån figur.men än har det inte blivit av.
    ska bli roligt att se den du lagar.
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. ramme> Japp tyckte ja sku ta och prova på lite virkning...lite trögt ibörjan, men riktit bra gick det mot slute! Jag kan visa nu i helgen min figur åt dej, den blev färdig igår!!

    marita> Jag ska ta och visa den här på bloggen, eventuellt i nästa vecka. Men det blev en ganska simpel figur nu i början, man måst ju träna lite först :P!! Men riktit roligt är de!

    SvaraRadera