tisdag 30 november 2010

Namnsdag?

Märkte idag (först när jag läste tidningen) att han som jag bor med har namnsdag idag, firar man namnsdagar nuförtiden? Eller är jag en dålig flickvän som inte kom ihåg det? Om vi inte skulle ha andra planer för kvällen skulle man väldigt gärna få komma på en varm kopp kaffe eller två, kaffe pannan skulle stå varm som man säger :D.


(Dock inte den på bilden, den fynda jag hos mamma och pappa senast jag gjorde en Borgå-visit)Men vi får ta kaffekalaset en annan gång!

Nu när julmusiken spelar i radion och påminner oss om att julen verkligen närmar sej så har jag lite börja med julpynt. I förra veckan då jag egentligen va på jakt efter ståltråd till mina kransar, fynda jag dessa ljuvliga handdukshängare, men bestämde mej ganska snabbt att jag nog inte skulle använda dom i badrummet. För tillfället pryds de av köpta vykort, men hoppeligen snart ska jag orka framkalla lite foton, då byts de minsann ut!



2 kommentarer:

  1. Hej hej,NEJ man firar inte namnsdagar mera. Jag minns inte mina egna, inte mina barns och eventuellt någon gång Bobs andra namn eftersom svärfar heter lika, så då kan det bli namnsdagskalas.. Men ingen stress!

    SvaraRadera
  2. hihi okej bra :D Jag minns att när jag var lite firade vi ibland med lite kaffe å kaka men bara med dom riktit närmaste! Och själv brukar jag försöka komma ihåg mina gudbarns namnsdagar, men that`s it!!

    SvaraRadera