tisdag 23 november 2010

Förspetsa din värld.

På tal om tantigt i förra inlägget. Nu kommer jag till följande tant-grej som har invaderat mitt liv. Spets. Och nu talar jag inte om läckra och lyxiga underkläder, utan spets som inredning i hemmet. Jag har iallafall ganska ofta kopplat ihop t.ex. spetsgardiner med gamla tanter, eller spetsdukar och -dynor. Nu står jag här själv, en spetsig TANT! Fast i en ganska liten skala. Spets kan faktiskt vara riktigt fint och charmigt i måttliga mängder! Här kommer ett litet smakprov på förspetsade saker hemma hos oss!


Började sy små söta hjärtan. Dessa kan man hänga nånstans som prydnad eller ge bort i present.



Tyckte även att våra sovrumslampor behövde piffas upp och detta blev resultatet!

2 kommentarer:

  1. även glöggen kan spetsas ;)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt :D Kanske borde testa på nu inkommande helg när det är lilla jul och allt!!

    SvaraRadera